joi, 17 aprilie 2008

Fără cuvinte

Mă minunez neîncetat de cât de multe poate spune faţa unui om...Sunt persoane care găsesc frumuseţe în peisaje. Pentru mine faţa unui om este cel mai interesant spectacol. Privesc cu plăcere schimbul rapid al unei expresii cu o alta, gesturile, apropierile şi îndepărtările. Sunt multe lucruri pe care o astfel de observaţie ţi le dezvăluie. Îmi face plăcere să urmăresc "jocurile" pe care oamenii le joacă unii cu alţii. Uneori e vesel. Alteori joaca unora îi costă pe ceilalţi, îi doare. Se vede şi asta.
Pentru mine e ca şi cum m-aş uita la un film cu subtitrare. De fapt, nu are importanţă dacă sonorul e pe "mute". Semnificaţiile ascunse ale celor care tocmai s-au spus sau care tocmai s-au petrecut sunt "la vedere", în gesturile şi pe chipurile lor. Ceea ce fac, felul în care privesc, felul în care le sună vocea spune mult mai multe decât cuvintele lor. E o lume pe care o pot accesa doar observând-o. Din experienţa mea, nu e bine să intervii verbal în această lume. Ceea ce spun gesturile, privirile, feţele coincide rareori cu ceea ce spun cuvintele şi oamenii nu-şi doresc să fie expuşi. Atunci pretind că n-am văzut nimic sau mă retrag.
Spectacolul nonverbal se desfăşoară peste tot. Pot sta ore în şir privind oamenii şi nu mă plictisesc. Şi joc şi eu ca toată lumea. Uneori mai bine, alteori mai prost.

Niciun comentariu: