"[...] Dacă o companie se va dovedi suficient de abilă încât să supravieţuiască surprizelor de mâine depinde în mare măsură de liderii ei - în special echipa de top -, care trebuie să aibă abilitatea de a-şi administra propriile emoţii în faţa unor schimbări drastice. Atunci când cota de piaţă se erodează sau profiturile scad vertiginos, liderii pot intra în panică, iar temerile lor pot alimenta refuzul de a accepta realitatea - recurgând la artificiul inutil că "totul este bine" - sau soluţiile pripite şi prost concepute. Ei pot apela, de exemplu, la măsuri de reducere a costurilor, care se concentrează asupra oamenilor pe care îşi pot permite să-i piardă, în loc să se concentreze asupra celor pe care este vital să-i păstreze. Anxietatea contracarează abilitatea creierului de a înţelege şi de a reacţiona; atunci când teama perturbă capacitatea liderului de a lua decizii, o întreagă organizaţie se poate prăbuşi.
Liderii dotaţi cu inteligenţă emoţională ştiu cum să-şi gestioneze emoţiile perturbatoare, astfel încât să-şi poată păstra concentrarea şi să gândească limpede sub presiune. Ei nu aşteaptă ca o situaţie de criză să catalizeze nevoia de schimbare; rămân flexibili, adaptându-se la noile realităţi înaintea celorlalţi, în loc să reacţioneze pur şi simplu la criza de moment. [...]"
Goleman, Daniel, Boyatzis, Richard & McKee, Annie (2005). Inteligenţa emoţională în leadership. Editura Curtea Veche
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu